Török Gabriella: A mesékben rejlő tudás – iránytű az önismeret útján
Meseterápiás műhely
Hogyan lehet egy mese iránytű?
Egy berber hagyomány szerint minden ember egy szívébe zárt mesével születik. Ha megtaláljuk ezt a történetet, megtudhatjuk, mi dolgunk a világban, életünk célt nyer. S már meg is van az iránytű.
A Kincskereső Meseterápiás Módszerrel való munka során többek között foglalkozunk azzal, hogy gyerekkorban milyen kedvenc mesénk volt, amit akár ezerszer is képesek voltunk meghallgatni. Gyerekkori kedvenc meséink felidézésekor, különböző életeseményeinkre rápillantva megtapasztalható, milyen párhuzam lehet a választott mese és saját életünk között. Vajon a mese mennyire szól rólunk, nekünk? Mit üzenhet jelen élethelyzetünkre? Milyen iránytűt adhat belső világunk, lelki működésünk felfedezéséhez?
A magyar népmesék, a jól ismert klasszikus mesék, ahogy a világ különböző tájain élő népek meséi is, magukba foglalják az emberiség több évszázados ősi bölcsességét. A születés és a halál közötti utat mindannyian, bár a magunk módján, mind ugyanúgy járjuk végig: életfordulók, csalódások, választási helyzetek, próbák, leválás és egymásra találás. A személyiségfejlődés során – az égig érő fa megmászása közben – egyetlen lépcsőfok sem hagyható ki.
A mesékben minden szereplő, mozzanat, villanás mély szimbolikus tartalmakat hordoz. Ha megtanuljuk ezt a különlegesen szép nyelvet, újabb világok és lehetőségek nyílnak meg előttünk.
A workshop keretében a különböző mesék segítségével, valamint a hozzájuk kapcsolódó alkotófolyamattal, megbeszéléssel pillanthatunk bele a módszer működésébe.
Török Gabriella – meseterápiás szakember, szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens, művelődésszervező
„Szakmai érdeklődésem egyik fő fókusza a meseterápia, mint önismeretet adó, a személyiség fejlődését, az emberi kapcsolatok minőségi változását támogató pszichológiai és pedagógiai módszer. A Kincskereső Meseterápiás Módszerrel közel egy évtizede foglalkozom, tartok önismereti csoportokat, egyéni foglalkozásokat felnőttek és gyermekek számára. A Wesley János Lelkészképző Főiskola Komplex művészeti terapeuta szakán több éve vezetek hallgatói csoportokat, s igyekszem tudásomat továbbadni.
Munkám másik fő fókusza a koragyermekkor, ezen belül a szülő-csecsemő/kisgyermek kapcsolatok, interakciók, regulációs zavarok, ezek lélektani háttere.
Fontosnak tartom a korai időszakban a prevenció, a pszichoedukáció szerepét. Ugyanakkor hiszek abban, hogy a felmerülő problémák, a szülőket és kisgyermekeiket is bevonó konzultációs keretek között, eredményesen megoldhatóvá válnak.
E személettel dolgozom kisgyermekes családokkal szülő-csecsemő/kisgyermek konzulensként, vezetek preventív jelleggel baba-szülő csoportokat, valamint játszócsoportot 1-3 éves korosztály és szüleik számára.”
VISSZA